Fresh ’n Rebel Rockbox 2 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Fresh ’n Rebel Rockbox 2 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Sven023 29-11-2013

Ik heb met m’n Iphone-4S en een kabeltje bij de M-M alle Bluetooth speakers vergeleken. De geclaimde geluidskwaliteit staat in schril contrast met het eindresultaat. Let’s face it: Als het eruit ziet als een klein transistor-radiootje, dan klinkt het ook zo. Deze goedkope Rockbox klinkt dan net zo goed (of slecht) als bv. de veel duurdere dr dre pill.

Akai en Philips hadden een beter klinkend apparaat, maar die waren dan meteen weer veel zwaarder (qua gewicht). Aangezien ik dit louter op reis gebruik is een lichtgewicht wel fijn.

Goed, als alles nagenoeg hetzelfde klinkt, waarom dan de Rockbox-2 gekozen? Hij heeft een audio-uitgang en dat is zeldzaam onder deze dingetjes! Super gemakkelijk: heb je op je vakantieadres al een stereo, dan lus je ‘m door en gebruik je ‘m als bluetooth-hubje. In je huurauto bekabel je ‘m naar de aux ingang et-voila: een bluetooth carkit!
Ik snap niet dat niet elke producent dit erop zet.
En ach die geluidskwaliteit… Als je de speaker op minder dan 1,5 mtr. van je oren hebt staan, is het nog ongelofelijk hoeveel bas eruit komt. Loop je er een paar meter vandaan is het laag al snel onhoorbaar.

De BT-ontvangst is erg goed. Mijn kamer is 10 mtr. en dat haalt ‘ie gemakkelijk. Ook door muren is geen probleem. Zodra het stopt met regenen zal ik een buiten-test doen om de maximale afstand te bepalen.
Ik vond het leuk dat ik ‘m in rood kon krijgen. Wit en zwart is nu wel passé.

Minpunten:
Is eindelijk iedereen gewend aan opladen via de mini-usb, komen ze nu met micro-usb… zucht…
Waarom niet standaard een fm radiootje en klokje (en dus wekker) erop? Wat kost dat nou en zou super handig zijn op reis.
Al met al een aanrader, vooral vanwege z’n audio uitgang, z’n looks en z’n prijs-kwaliteit verhouding.